Teaching English as a second or foreign language
Marianne Celce-Murcia, editor

Dnes vráceno
Monografie
2nd ed.
Boston: Heinle & Heinle, 1991
xxiv, 567 s.
Dokument zatím nebyl ohodnocen
Hodnocení: {{document.rating.value | number:1}} (počet hodnocení: {{document.rating.count}})
{{document.rating.result.message}}

angličtina; studium a výuka

Obsahuje bibliografii, index

Contents
Foreword xiii Contributors xvii
I. TEACHING METHODOLOGY 1
Language Teaching Approaches: An Overview 3 Marianne Ceice-Murcia
Cornerstones of Method and Names for the Profession 11 Clifford H. Prator
Innovative Approaches 23 Robert W. Blair
Guidelines for Classroom Language Teaching 46 Graham Crookes and Craig Chaudron
English for Specific Purposes (ESP): Its History and Contributions 67 Ann M. Johns
II. LANGUAGE SKILLS
A.	LISTENING 79
Listening Comprehension in Second/Foreign Language Instruction 81 Joan Morley
A Synthesis of Methods for Interactive Listening 106 Pat Wilcox Peterson
B. SPEAKING 123
Promoting Oral Communication Skills 125 Heidi Riggenbach and Anne Lazaraton
Teaching Pronunciation 136
Marianne Celce-Murcia and Janet M. Goodwin
Teaching Speech Act Behavior to Nonnative Speakers 154 Elite Olshtain and Andrew D. Cohen
C. READING 167
Teaching Children to Read in a Second Language 169 Barbara Hawkins
Adult Literacy Training 185 Wayne W. Haverson
Academic Reading and the ESL/EFL Teacher 195 Fraida Dubin and David Bycina
EST Reading 216
Brian Lynch and Thom Hudson
D. WRITING 233
Functional Tasks for Mastering the Mechanics of Writing and Going Just Beyond 235 Elite Olshtain
Teaching Writing in the ESL Context 245 Barbara Kroll
Grammar in Writing 264 Jan Frodesen
E. GRAMMAR AND VOCABULARY 277
Teaching Grammar 279 Diane Larsen-Freeman
Vocabulary Learning and Teaching 296 Bernard D. Seal
III.	INTEGRATED APPROACHES 313
Teaching Language Through Content 315 Marguerite Ann Snow
An Integrated Approach to Literature in ESL/EFL 328 Susan L. Stern
Experiential Language Learning 346 Janet L. Eyring
IV.	FOCUS ON THE LEARNER 361
Recognizing and Meeting the Needs of ESL Students 363 Sabrina Peck
English Instruction for Linguistic Minority Groups: Different Structures, Different Styles 372 Mary McGroarty
Supporting Children's English Language Development in Grade-Level and Language Classrooms 386
D.	Scott Enright
Adult Education 402 Sharon Hilles
V.	SKILLS FOR TEACHERS 417
Planning Lessons and Units 419 Katherine Barnhouse Purgason
Textbook Selection and Evaluation 432 Alexandra Skierso
The Use of Media in Language Teaching 454 Donna M. Brin ton
Computer-Assisted Language Learning 472 Richard Schreck and Janice Schreck
Second Language Testing 486 Andrew D. Cohen
Keeping Up to Date as an ESL Professional JoAnn Crandall
References 517 Index 551		
Název pole Obsah pole
Hlavní záhlaví - osobní jméno Celce-Murcia, Marianne, 1940-
Údaje o názvu Teaching English as a second or foreign language Marianne Celce-Murcia, editor
Mezinárodní standardní číslo knihy 0-8384-2860-6
Údaje o vydání 2nd ed.
Nakladatelské údaje Boston Heinle & Heinle, 1991
Vedlejší věcné záhlaví - věcné téma angličtina
Vedlejší věcné záhlaví - věcné téma studium a výuka
Rejstříkový termín - žánr/forma učebnice
Rejstříkový termín - žánr/forma metodické příručky
Fyzický popis xxiv, 567 s.
Všeobecná poznámka Obsahuje bibliografii, index
Načítám exempláře
icon_loading
  • Komentáře
  • Přidat vlastní
Nejste přihlášen, pokud nechcete, aby byl komentář anonymní, přihlaste se
Uložit komentář icon_loading
Dokumenty ke stažení
Oblíbené
…a další

Zobrazit vše
Navštívené
Podobné
Permanentní odkaz